Mazurek różany z czekoladą

Witajcie dziś w roli głównej mazurek z gorzką czekoladą. Ma posmak różany i nie jest aż tak słodki. Dobrze że zdarzyłam zrobić zdjęcie bo prawie bym się zagapiła a została by tylko połowa ciasta.




Składniki:

Ciasto:
250 g mąki pszennej
200 g masła
1/3 kubka cukru pudru 
3 żółtka
3 łyżeczki proszku do pieczenia
niewielka ilość barwnika różowego spożywczego (ja użyłam w proszku)
2 łyżki wody różanej

Masa różano - czekoladowa
80 g czekolady gorzkiej 
4 łyżki marmolady różanej 
3 łyżki wody różanej
1 łyżka masła

Przygotowanie:

Przygotowujemy okrągłą tortownicę (21 cm), wykładamy dno papierem do pieczenia a boki smarujemy masłem i posypujemy bułką tartą.

Masło ucieramy w mikserze na puszystą masę. Dodajemy przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia, cukrem pudrem oraz barwnikiem i miksujemy aż wszystko się połączy. Następnie dodajemy żółtka oraz wodę ponownie miksujemy.

Gotowe ciasto wylewamy do tortownicy i pieczemy w 170 stopniach ok 30 min do suchego patyczka.

Po upływie czasu wyjmujemy ciasto z piekarnika i czekamy aż wystygnie, następnie dzielimy je na dwa blaty.

Masa różana: 
Wszystkie składniki wkładamy do rondelka i podgrzewamy aż roztopią się i połączą w gładką masę. Oczywiście mieszamy od czasu do czasu by nie przypalić masy.

Jeżeli nasze ciasto już jest zimne przekładamy blaty masą różana, ale pamiętamy by zostawić trochę do oblania góry. Przyozdabiamy migdałami ( ja akurat użyłam tych bo miałam je w domu, ale możecie użyć innych orzechów lub rodzynek, wiórków kokosowych).
.
Smacznego  ^ ^ u  mnie szybko zniknął





Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty