Kruche ciasto z owocami leśnymi

Cześć wiem że już długo nic nie było, ale dziś mam dla Was ciasto z owocami leśnymi.



Składniki na kruche ciasto:
2 1/2 szklanki mąki
250 g masła
2 łyżeczki proszku do pieczenia
5 żółtek
3 łyżki cukru pudru

Składniki na budyniową masę:
5 białek
1 szklanka brązowego cukru
1 opakowanie cukru waniliowego
2 opakowania budyniu waniliowego
1/2 szklanka oleju malinowego
450 g owoców leśnych( ja użyłam mieszanki którą miałam wcześniej zebraną czyli: jagody, maliny, jeżyny, truskawki, porzeczka)

Masło kroimy w kostkę i zagniatamy z pozostałymi składnikami (ja to robię w mikserze). Ciasto dzielimy na 2 części, tylko tak aby jedna była większa. Każdą zawijamy w folię i zamrażamy.

Blachę 33 x 20cm wykładamy papierem do pieczenia. Na spód ścieramy większą część ciasta i lekko przyklepujemy dłonią, Podpiekamy na złoty kolor w 190 stopniach przez 20 min. Odstawiamy do całkowitego wystygnięcia.

Kiedy spód już wystygnie, ubijamy białka. Po ubiciu na sztywno, powoli, łyżka po łyżce  wsypujemy cukier i cukier waniliowy, cały czas ubijając. Następnie wsypujemy proszek budyniowy, cały czas miksując. Strużką wlewamy olej, miksujemy aż wszystko się połączy. Ja owoce dodaję teraz by piana ładnie je pokryła.

 Na podpieczony, zimny spód wykładamy ubitą piankę. Na wierz ścieramy resztę ciasta. Pieczemy ja w 190 stopniach przez ok 30-40 min. Wyjmujemy i studzimy.

Smacznego


Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty