Deser: jogurtowo - miętowe ciasto truskawkowe

Cześć mam dla Was propozycję na odświeżające ciasto truskawkowo - miętowe. Ciasto jest lekkie za sprawą jogurtu naturalnego i idealnie komponuje się z owocami.



Składniki:
500 g truskawek
270 g mąki
2 jajka
6 łyżek cukru brązowego
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
130 g masła
300 g jogurtu naturalnego (ja użyłam typ grecki)
5-6 gałązek mięty
cukier puder do posypania

Przygotowanie:
Wszystkie składniki powinny mieć temperaturę pokojową. Miętę siekamy naprawdę bardzo drobno.
Masło ucieramy z cukrem, następnie dodajemy po jednym jajku i dalej ucieramy.

Przesianą mąkę wraz z proszkiem dodajemy po 1 łyżce do masła. Na końcu dodajemy miętę, gdy wszystkie składniki będą połączone, przelewamy ciasto na wysmarowaną wcześniej masłem i posypaną bułką tartą blachę (21 cm x 26 cm).

Na powierzchni układamy przekrojone na pół truskawki, w niewielkich odstępach.

Pieczemy 55 min w temperaturze 160 stopni. Po tym czasie wyjmujemy i studzimy.

Smacznego :)

Mój przepisy bierze udział w konkursie Jakubiak lokalnie.




Jakubiak lokalnie

Komentarze

Popularne posty