Tort piwno-rumowy

Cześć dziś mam dla Was tort piwno-rumowy. Zdecydowanie nie jest dla dzieci.

Tort miałam okazje upiec na święto urodzin mojego taty.
Ciasto jest wilgotne a dzięki ciemnemu piwu czekoladowe blaty mają wyjątkowy smak. Przeplatający się z nimi krem serkowo - rumowy jest idealny dla każdego mężczyzny, ale nie tylko. Ciasto zwięczony jest kulkami z białej i ciemnej czekolady z rumem.





Ciasto piwne ( 2 blachy o śr.20 cm)

1 szklanka ciemnego piwa (ja użyłam Żywca portera)
170g margaryny
4 szklanki  kakao
2 szklanki mąki pszennej 
2 szklanki cukru brązowego
2 łyżki sody oczyszczonej
2 jajka
2/3 szklanki jogurtu greckiego

Piekarnik nagrzać do 170 stopni. Blachy wyłożyć papierem a boki wysmarować masłem.

Masło z piwem podgrzać, ale tylko do rozpuszczenia masła. Następnie dodać kakao i mieszać aż do uzyskania jednolitej masy.
W misce połączyć mąkę, cukier i sodę. W innym naczyniu połączyć jaja i jogurt a następnie dodać przestudzone piwo. Do powstałej masy dodać mąkę i wszystko dokładnie wymieszać. Ciasto rozłożyć równo  w tortownicach. Piec ok 30-40 min. Po tym czasie wyjąć i ostudzić. W czasie gdy nam ciasto stygnie zróbmy krem.


Krem rumowy

150g cukru pudru
100g masła
1 łyżeczka ekstraktu rumowego
100ml  rumu, dobrze jeśli będzie to złoty rum
400g serka łaciate kremowy śmietankowy

Cukier, masło oraz ekstrakt wymieszać na gładką masę. Dodać serek oraz rum, ponownie wymieszać do połączenia składników.

Wykonanie ciasta
Krem przełożyć całkowicie na wystudzone ciasto. Górę ciasto pokryć kremem i udekorować kulkami. Ciasto przed podaniem wstawić do lodówki na co najmniej 2 godziny.





Komentarze

Popularne posty